Σάρα Μπάρας (Sara Pereyra Baras ή Sara Baras) 

Sara Baras

Ισπανίδα χορεύτρια και χορογράφος του σύγχρονου φλαμένκο. Θεωρείται από πολλούς η μεγαλύτερη χορεύτρια φλαμένγκο στον κόσμο σήμερα. 

Γεννήθηκε στο Σαν Φερνάντο (San Fernando) του Κάδιθ (Cádiz). Άρχισε τις σπουδές της στο χορό από την ηλικία των 8 ετών στην σχολή της μητέρας της, που ήταν η ίδια δασκάλα χορού και χορεύτρια του φλαμένκο. Η τεχνική κι η πειθαρχία στην εκπαίδευση στη σχολή της μητέρας της, σε συνδυασμό με την επιρροή που άσκησε πάνω της η επαφή της με τους τσιγγάνους της περιοχής του Κάδιθ δημιούργησαν ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα.

Η καριέρα της Σάρας Μπάρας στο φλαμένκο αρχίζει από τα δέκα της χρόνια, με τη συμμετοχή της σε πολλά φεστιβάλ στην Ανδαλουσία, με την παιδική ομάδα Los Niños de la Tertulia Flamenca.

Την πρώτη της σόλο εμφάνισή της έκανε στα 17 της, στο θέατρο Αλαμέδα στην πόλη που γεννήθηκε. Αμέσως μετά αρχίζει να χορεύει κοντά στους ‘μεγάλους’ του φλαμένκο, Καμαρόν ντε λα Ίσλα, Τοματίτο, Μανουέλα Καράσκο, Πανσεκίτο (El País, 16/8/2000).

Στα 18 της χρόνια (1989), κέρδισε το πρώτο της βραβείο, στο διαγωνισμό Νέοι Άνθρωποι (Gente Joven), της ισπανικής τηλεόρασης. Ήταν ήδη μέλος της κομπανίας Μανουέλ Μοράο και οι Τσιγγάνοι της Χερέθ, με την οποία βγήκε και στις ευρωπαϊκές χώρες.

Το 1994 χόρεψε με τα τραγούδια του Ενρίκε Μορέντε. 

Το 1998 ίδρυσε το δικό της συγκρότημα, το Ballet Flamenco Sara Baras. 

Το 2006, σε συνεργασία με τον διάσημο τενόρο Χοσέ Καρέρας (José Carreras), δημιούργησε μια εξαιρετική παράσταση, για να αποτίσει φόρο τιμής στους σπουδαίους ισπανούς συνθέτες Μανουέλ ντε Φάγια (Manuel de Falla), Αλμπενίθ (Albeniz), Τουρίνα (Turina) και στον μεγάλο Ανδαλουσιάνο ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα (Federico García Lorca).

Η Σάρα Μπάρας έχει συνεργασθεί με τους πιο διάσημους φλαμενκίστες, ιδίως τη δεκαετία 1988-1998: Αντόνιο Κανάλες (Antonio Canales), Εδουάρδο Σεράνο (Eduardo Serrano), Ρανκαπίνο και οικογένεια (Rancapino y Familia), Μέρτσε Εσμελάλδα (Merche Esmeralda), Χαβιέρ Μπαρόν (Javier Barón), Πάκο Πένια (Paco Peña), Πάκο Μογιάνο (Paco Moyano) και Μανουέλ Μοράο (Manuel Morao), αλλά και με κορυφαίους καλλιτέχνες όπως ο τενόρος Χοσέ Καρέρας (Jose Carreras), ο κιθαρίστας Πάκο ντε Λουσία (Paco de Lucia), ο σκηνοθέτης Κάρλος Σάουρα (Carlos Saura), ο τραγουδιστής Ραφαέλ (Raphael), η μεξικάνα τραγουδίστρια Τσαβέλα Βάργας (Chavela Vargas), ο Ισπανός τραγουδιστής Αλεχάντρο Σανθ (Alejandro Sanz), η Βάσκα σοπράνο Αϊνόα Αρτέτα (Ainhoa Arteta), η Ισπανίδα σοπράνο Ισαμπέλ Ρέι (Isabel Rey) κ.ά.*

Έχει βραβευθεί με πάνω από 50 εθνικά και διεθνή βραβεία χορού από το 1989 μέχρι σήμερα, μεταξύ των οποίων το Best Female Spanish Dance Performer (το 1999 και το 2001)το Εθνικό Βραβείο Χορού (2003), κ.ά. 

Εκτός απ’ το χορό, η Σάρα Μπάρας είναι μια δημοφιλής προσωπικότητα, που είναι συνεχώς παρούσα στον κόσμο των τεχνών και του θεάματος ακόμη και σε τομείς τελείως άσχετους με το χορό. Έχει συνεργασθεί με όλες τις μορφές των μέσων μαζικής ενημέρωσης όπως η τηλεόραση, ο κινηματογράφος και οι πασαρέλες της μόδας.

    Ballet Flamenco Sara Baras

  

Με το Ballet Flamenco Sara Baras έχει δημιουργήσει 12 παραγωγές, Στις πιο γνωστές παραστάσεις του συγκροτήματος συγκαταλέγονται τα έργα Αισθήσεις (Sensaciones, 1998), Όνειρα (Sueños, 1999) και Γεύσεις (Sabores.2005), που αποτελούν μια τριλογία, Ιωάννα η Τρελή (Juana la Loca, 2001), (Mariana Pineda, 2002), και άλλα, με τελευταία τη «Medusa», που παίζεται μεταξύ άλλων στο Ηρώδειο (15/9/2014).

Με τις παραγωγές αυτές έχει δώσει 2500 παραστάσεις (900 μόνο στην Ισπανία με 1.000.000 θεατές) στα μεγαλύτερα και καλύτερα θέατρα όλου του κόσμου: Όπερα του Σύδνεϋ, Royal Albert Hall και Sadler’s Wells Theatre (Λονδίνο), Kremlin Congress Palace (Μόσχα), το Grand Concert Hall Oktiabrskiy (Αγία Πετρούπολη), El Teatro Real (Μαδρίτη), Τeatre del Liceu (Βαρκελώνη), Roman Theatre (Βερόνα), το Bunkamura Theatre (Ιαπωνία), Théâtre des Champs-Elysées (Παρίσι), Carnegie Hall και City Center (Νέα Υόρκη), Picollo Teatro (Μιλάνο), Teatro de Bellas Artes (Μεξικό), Teatro de la Ópera (Μπουένος Άιρες), National Opera Theatre (Ουάσιγκτον) κ.ά.\

   Χορογραφία και τεχνική

  

Στη δουλειά της ομάδας που διευθύνει καταρχήν συνδυάζονται τα λαϊκά και τα έντεχνα στοιχεία του φλαμένκο.

Η Σάρα Μπάρας, προωθεί μια πιο νεωτερική, αν όχι προσωπική, εκδοχή του φλαμένκο. Η χορογραφία της είναι σύγχρονη και δυναμική, πατάει όμως γερά όχι μόνο στις νόρμες του φλαμένκο αλλά και σε ένα ολόκληρο καμβά στοιχείων της ισπανικής παράδοσης. Έχει μια αυθόρμητη προσέγγιση στο χορό κι ένα στιλ απαράμιλλο και γοητευτικό. Η δουλειά της στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του φλαμένκο. Ακόμη και τα παραδοσιακά κοστούμια αντικαθίστανται με φορέματα σε πιο κλασική μορφή και εμφάνιση, και κάνουν τις χορογραφίες θεαματικές, εντυπωσιακές, εικαστικές και καινοτόμες.

Στις χορογραφίες συντίθενται αντίθετα πράγματα, όπως η δύναμη κι η ελαφρότητα, η πειθαρχία κι η ελευθερία, η τεχνική και το πάθος, για να προκύψει μια ιδιόμορφη αρμονία (ακόμη και το καλλιτεχνικό της όνομα είναι παλίνδρομο καθώς διαβάζεται το ίδιο από τα αριστερά προς τα δεξιά και αντίστροφα). Κι ακόμη, η θέληση για ρήξη με τα αρχέτυπα γίνεται φανερή στην ενσωμάτωση  στοιχείων μοντέρνων και τη χρήση των σκηνικών τεχνών στις παραστάσεις των έργων.

Θεματικά, δείχνει ενδιαφέρον για ιστορικά γυναικεία πρόσωπα (Μαριάνα Πινέδα, Ιωάννα η Τρελή, Κάρμεν), την ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι ισχυροί γυναικείοι χαρακτήρες, αλλά και οι μυθολογικοί,  αν κρίνουμε από το τελευταίο της έργο, τη Μέδουσα. Οι ηρωίδες συμβολίζουν τον αγώνα για κάθε είδους ελευθερία, πολιτική, προσωπική, ερωτική. Στη «Μαριάνα Πινέδα», αναζητώντας νέους τρόπους έκφρασης, η Μπάρας κρατάει το ηρωικό στοιχείο και επιχειρεί να το αναδείξει μέσα από τα πρωτογενή υλικά του φλαμένκο. Από την άλλη, η Μέδουσα, που στη μυθολογία παρουσιάζεται σαν ένα πλάσμα κακό και άσχημο, αποκτά μέσα απ’ το φλαμένκο αυτής της μεγάλης χορεύτριας μια νέα διάσταση, λιγότερο τερατώδη, ενώ στη χορογραφία η ερμηνεία μετρά πιο πολύ απ’ την κίνηση.

Σήμερα η Σάρα Μπάρας συνεχίζει να εκπροσωπεί την κυρίαρχη αφήγηση του φλαμένκο. Χορεύει στις σκηνές του κόσμου, μαγεύοντας ειδήμονες και μη, και φέρνει μαζί της στα πέρατα της γης τα αρώματα της Ανδαλουσίας.

Πηγές:

http://www.thetoc.gr/politismos/article/xoros-pathous-apo-tin-iereia-tou-flamenko-s-baras 

http://www.newsbeast.gr/entertainment/arthro/700335/i-sara-baras-sto-irodeio/

http://elpais.com/diario/2000/08/16/paisvasco/966454808_850215.html  

http://www.biografiasyvidas.com/biografia/b/baras.htm

http://www.sarabaras.com/Biografia/Biografia.html

http://es.wikipedia.org/wiki/Sara_Baras

https://www.youtube.com/watch?v=tNcKVJsUkUI

Alegria, Sara Baras Flamenco Flamenco 

 

   Sara Baras       Sara Baras

   

 

Σκοπός της σχολής μας είναι να προωθήσει την τέχνη του χορού, κλασικού, σύγχρονου, κ.τ.λ. Ο χορός αντιμετωπίζεται ως αυτό που είναι στην ουσία του: πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. Χορός σημαίνει ελευθερία κίνησης και ανεξαρτησία. Παράλληλα, όμως,  και για να επιτευχθούν τα παραπάνω, απαιτείται οργάνωση και αυτοέλεγχος. Ο χορός διδάσκει στους νέους να οργανώνουν τη σκέψη τους, να δουλεύουν ομαδικά και να σέβονται τους συνανθρώπους τους. Κι ακόμη να καλλιεργούν και να προβάλλουν τα θετικά στοιχεία του εαυτού τους, με συγκέντρωση και αυτοπειθαρχία.

Επικοινωνία

Ιωάννου Μεταξά 15

Παιανία

Τηλ: 210 6642961

Κιν: 6938872847

pigipefani@gmail.com

Youtube Channel Facebook page

Χάρτης σχολής

Γραφτείτε στο Newsletter μας

Accessibility Certified

©2024 xorosxoros.gr. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD