Προκαταρκτικό μπαλέτου (Pre-Ballet) - μουσικοκινητική και ρυθμική αγωγή

Οι προκαταρκτικές τάξεις του μπαλέτου αποτελούν μια εισαγωγή στις έννοιες του χορού, του ρυθμού, της κίνησης και της σωματικής έκφρασης, μέσα από την αντίληψη του κλασικού μπαλέτου.

Ο χορός είναι μια πολύτιμη και μεγάλης  παιδευτικής αξίας δραστηριότητα, ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά. Διδάσκει στο παιδί να μοιράζεται, να συντονίζεται με τα άλλα παιδιά, να δουλεύει ομαδικά, να ακούει στις οδηγίες, να επαναλαμβάνει, να ασκεί τη μνήμη του, κτλ. Αυτά του τα διδάσκουν βέβαια και διάφορες άλλες δραστηριότητες της προσχολικής αγωγής, αλλά στο χορό η προσέγγιση γίνεται με τρόπο πιο προσιτό, δημιουργικό κι ευχάριστο. Εκτός από αυτά, όμως, με το χορό κινητοποιούνται όλες οι μυϊκές ομάδες του σώματος, δυναμώνει ο κορμός, το σώμα αποκτά τη σωστή στάση και γυμνάζονται τα άκρα. Τα παιδιά μαθαίνουν να ελέγχουν το σώμα τους και να αποκτούν αρμονία στην κίνηση κι ευλυγισία. Τέλος, ο χορός βοηθά το παιδί να ανακαλύψει την προσωπική του καλλιτεχνική έκφραση, μέσα από την κίνηση, με δημιουργικές σωματικές ασκήσεις και ασκήσεις φαντασίας.

Το μπαλέτο, ιδιαίτερα, είναι το είδος χορού με τη μεγαλύτερη δομή και οργάνωση. Απαιτεί συγκέντρωση, αλλά και σωματική προσπάθεια που υπερβαίνει τις δυνάμεις των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, γιατί σε αυτή την ηλικία δεν έχουν τον απαιτούμενο μυϊκό έλεγχο και τα οστά τους δεν έχουν ακόμη την αναγκαία σκληρότητα. Γι’ αυτό, στις ηλικίες αυτές διδάσκουμε περισσότερο ρυθμική και μουσικοκινητική αγωγή, ρυθμό, ανταπόκριση στη μουσική, κίνηση και ισορροπία.

Το προκαταρκτικό μάθημα του μπαλέτου, ωστόσο, εισάγει στα πρώτα βήματα και τις αρχές του κλασικού χορού, και προετοιμάζει για τα επόμενα βήματα, το μπαλέτο (μπάρα και κέντρο), όταν αρχίζει να διδάσκεται σταδιακά το σίλαμπους (syllabus) του κλασικού μπαλέτου, από την ηλικία των οκτώ με εννέα ετών. Στην τάξη του πρε-μπαλέ, το μάθημα περιλαμβάνει ασκήσεις που περιέχουν διάφορα πεδία του κλασικού μπαλέτου, δηλαδή μια πρώτη επαφή με την τεχνική στάση του σώματος, την πρώτη επαφή με τη μουσική και το ρυθμό (με χτυπήματα των χεριών ή μικρών μουσικών οργάνων, με βήματα ρυθμικά, κ.ο.κ), την αντίληψη και τη χρήση του χώρου (π.χ. σχηματίζοντας κύκλους, διαγώνιες, σειρές κι ευθείες μέσα στη σάλα), καθώς και μικρές χορογραφίες, κατάλληλες για την ηλικία αυτή. Ακόμη, το μάθημα περιλαμβάνει ασκήσεις  αυτοσχεδιασμού μέσα από εικόνες και φανταστικές ιστορίες (πχ νεράιδες, ξωτικά, ζώα, κτλ), μίμηση ρόλων σε απλές καθημερινές καταστάσεις, έκφραση συναισθημάτων με κινήσεις, παιχνίδι και, τέλος, ασκήσεις ανοιχτές, προσαρμοσμένες στο στιλ του μπαλέτου.

Αυτό το μάθημα αποτελεί μια στέρεη βάση για οποιοδήποτε είδος χορού θελήσει να ακολουθήσει κατόπιν ένα παιδί.

Το μάθημα γίνεται δύο φορές την εβδομάδα και διαρκεί 50΄.

Η δουλειά των παιδιών παρουσιάζεται σε ένα ανοιχτό μάθημα τα Χριστούγεννα και η ετήσια πρόοδός τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σε ανοιχτή εκδήλωση /ανοιχτό μάθημα, και κάθε δεύτερη χρονιά στην μεγάλη παράσταση που οργανώνει η σχολή σε κάποιο θέατρο της πόλης.

Ηλικία: προσχολική ηλικία (3 - 6 ετών)

Δομή μαθήματος:
•     ζέσταμα και στάσεις (15΄)
•     ασκήσεις με μουσική (30΄)
•     υπόκλιση τέλους
•     αξιολόγηση, επισήμανση προβλημάτων, επιβράβευση προόδου (5΄)


Φωτογραφίες από μαθήματα και εκδηλώσεις της σχολής.